Jak dba膰 o sk贸r臋 latem?

Jak dba膰 o sk贸r臋 latem? Kt贸re sk艂adniki kosmetyk贸w najlepiej nawil偶膮 cer臋 w trakcie upa艂贸w? Poznaj najlepsze triki, dzi臋ki kt贸rym sk贸ra b臋dzie wygl膮da艂a 艣wie偶o, a ty na chwil臋 odetchniesz z ulg膮.

Od kilku lat, w miesi膮cach wakacyjnych, przez Europ臋 przechodz膮 fale upa艂贸w wp艂ywaj膮c na nasze zdrowie, komfort i sk贸r臋. 艢ci膮gamy aplikacje, kt贸re pilnuj膮, 偶eby艣my wypili odpowiedni膮 ilo艣膰 wody za dnia. Weekendy sp臋dzamy na basenach, a w tygodniu przesiadujemy w klimatyzowanych pomieszczeniach. Poszukujemy wszelkich skutecznych sposob贸w na popraw臋 samopoczucia w najgor臋tsze dni.

Cz臋sto jednak zaniedbujemy swoj膮 sk贸r臋, kt贸ra w te upalne dni wymaga szczeg贸lnej opieki. Jak nie doprowadzi膰 do jej przesuszenia? Jak piel臋gnowa膰 sk贸r臋 po ekspozycji na s艂o艅cu, aby nie pojawi艂y si臋 niedoskona艂o艣ci? Czym j膮 skutecznie nawil偶y膰? Jakich sk艂adnik贸w w kosmetykach na lato szuka膰, aby Twoja sk贸ra wygl膮da艂a 艣wie偶o? O tym w dzisiejszym po艣cie.

Piel臋gnacja sk贸ry latem

Letnia piel臋gnacja ka偶dego typu sk贸ry powinna by膰 oparta o 4 filary: porz膮dne nawil偶anie, ochron臋 przeciws艂oneczn膮, antyoksydacj臋 i 艂agodne oczyszczanie.

Ochrona przeciws艂oneczna. S艂o艅ce przyspiesza starzenie si臋 sk贸ry i sprawia, 偶e sk贸ra gorzej wygl膮da. Przedawkowane 鈥瀔膮pieli s艂onecznej鈥 dos艂ownie j膮 niszczy, a wieloletnie wystawianie si臋 na s艂o艅ce, le偶enie 鈥瀙lackiem鈥 na pla偶y mo偶e powodowa膰 choroby sk贸ry, z nowotworami w艂膮cznie. Krem do twarzy z filtrem SPF stanowi podstawowy element profilaktyki przeciwzmarszczkowej i przeciwstarzeniowej. Na wakacjach i w tropikach, filtr贸w powinna艣 u偶ywa膰 codziennie, 365 dni w roku, bo mo偶esz na tym tylko zyska膰! Sk贸ra twarzy jest cienka i delikatna, dlatego wymaga kosmetyku z wysokim faktorem: SPF 50. Na cia艂o polecamy SPF 50 lub SPF 30 (dla os贸b z ciemniejsz膮 karnacj膮). Aplikacja jest wskazana tak偶e w pochmurne dni (nie zapominajcie, 偶e istnieje promieniowanie UVA!). Aby prawid艂owo zabezpieczy膰 sk贸r臋, najlepiej zaaplikowa膰 ilo艣膰 r贸wn膮 鈥瀙贸艂 艂y偶eczki鈥 (do herbaty) kremu na twarz oraz szyj臋 i replikowa膰 produkt co 3-4 godziny.

Nawil偶anie. Latem sk贸ra jest szczeg贸lnie nara偶ona na negatywny wp艂yw czynnik贸w zewn臋trznych m.in. wysuszaj膮ce dzia艂anie s艂onej wody morskiej czy brak odpowiedniej wilgoci w pomieszczeniach klimatyzowanych, kt贸ry mo偶e przyczynia膰 si臋 do wysuszania oczu czy sk贸ry. Nawil偶anie sk贸ry od 鈥瀦ewn膮trz鈥 pomo偶e wzmocni膰 naturalne mechanizmy ochronnych: zapewni膰 odpowiedni poziom nawil偶enia, wzmocni膰 barier臋 hydrolipidow膮, dostarczy膰 antyoksydant贸w i sk艂adnik贸w regeneruj膮cych. Warto si臋gn膮膰 po kosmetyki z drogocennymi sk艂adnikami takimi jak potr贸jny kwas hialuronowy 1,5%, olej z pestek og贸rka czy witamina E zawarte np. mlecznym serum do sk贸ry odwodnionej DRIP marki Olivia Plum. Lekka, aczkolwiek bogata konsystencja szybko si臋 wch艂ania, nadaje si臋 na dzie艅 (tak偶e pod filtr i pod makija偶) oraz na noc (solo lub z kremem). Dzi臋ki zawarto艣ci anti-pollution Dub Estoline 庐 (nowoczesny sk艂adnik zwi臋kszaj膮cy og贸lny poziom nawil偶enia, chroni膮cy metabolizm kom贸rkowy i ograniczaj膮cy starzenie si臋 sk贸ry) serum DRIP daje efekt 鈥瀌rugiej sk贸ry鈥, chroni przed czynnikami zewn臋trznymi i czynnikami stresowymi, bez obci膮偶enia. Poprawia jej elastyczno艣膰, koi i daje 艣wietne efekty w kr贸tkim czasie. Trzymaj serum w lod贸wce, je艣li chcesz uzyska膰 efekt sch艂odzenia.

Je艣li Twoja sk贸ra wysusza si臋 w trakcie dnia (na pla偶y, w trakcie wycieczek, w klimatyzowanym biurze) zawsze no艣 przy sobie hydrolat lub tonik. Np. mini wersj臋 esencji nawil偶aj膮cej DASH: niskocz膮steczkowy kwas hialuronowy oraz Pentiavitin pomog膮 utrzyma膰 optymalny poziom nawil偶enia sk贸ry przez ca艂y dzie艅, 艂agodz膮 i koj膮 sk贸r臋, a kompleks pre- i probiotyk贸w oraz naturalne fermenty b臋d膮 wspiera膰 mikrobion, dzia艂a膰 antyoksydacyjnie i przeciwzapalnie. Hydrolaty i toniki, zw艂aszcza te z wod膮 r贸偶an膮 i aloesow膮 to super mgie艂ki od艣wie偶aj膮ce!

Antyoksydacja to proces neutralizowania szkodliwego dzia艂ania wolnych rodnik贸w. Dokona膰 tego mo偶na na dwa sposoby: poprzez wprowadzenie do swojej diety odpowiednich produkt贸w np. czarnej porzeczki, truskawek, aronii, dzikiej r贸偶y, a tak偶e stosowanie preparat贸w bogatych w przeciwutleniacze. Antyoksydanty (inaczej przeciwutleniacze) to naturalne substancje ro艣linne, kt贸re powstaj膮 w procesie oddychania kom贸rkowego. S膮 to zwi膮zki chemiczne o dobroczynnych w艂a艣ciwo艣ciach: przeciwnowotworowych, zmniejszaj膮cych ryzyko chor贸b serca i cukrzycy oraz spowalniaj膮cych starzenie organizmu. Sera, kremy czy maski posiadaj膮ce w sk艂adzie sk艂adniki o takich w艂a艣ciwo艣ciach s膮 niezwykle popularne. Np. serum rozja艣niaj膮ce GLOW posiada a偶 5 sk艂adnik贸w wykazuj膮cych cenne w艂a艣ciwo艣ci antyoksydacyjne tj. stabiln膮 form臋 witaminy C (dzia艂a rozja艣niaj膮co i przeciwrodnikowo, wzmacnia naczynka), ekstrakt z zielonej herbaty (chroni kom贸rki przed promieniowaniem s艂onecznym), olej z dzikiej r贸偶y (nawil偶a i dzia艂a przeciwzmarszczkowo), wyci膮g z owoc贸w aceroli (pobudza syntez臋 kolagenu, zwalcza sucho艣膰 sk贸ry, rozja艣nia) jak i pozyskiwany z oliwy z oliwek skwalan. Skwalan zapewnia sk贸rze odpowiednie nawil偶enie i chroni j膮 przed nadmiern膮 utrat膮 wody, a tak偶e pomaga rozja艣ni膰 niedoskona艂o艣ci cery. Kosmetyki bogate w sk艂adniki antyoksydacyjne aplikujemy podczas porannej piel臋gnacji aby ca艂kowicie wykorzysta膰 ich potencja艂. To w艂a艣nie za dnia sk贸ra nara偶ona jest na szkodliwe dzia艂anie wolnych rodnik贸w.

艁agodne oczyszczanie. O ile nie rekomenduje si臋 cz臋stego stosowania mocnych produkt贸w z艂uszczaj膮cy i peelinguj膮cych latem, o tyle warto pami臋ta膰 o dok艂adnym, oczyszczaniu sk贸ry w tym okresie. Wzmo偶one pocenie si臋 (tak偶e na twarzy), zwi臋kszona ilo艣膰 wydzielanego sebum, ci臋偶sze formu艂y krem贸w z filtrem, kontakt z piaskiem i kurzem, dok艂adany w trakcie dnia makija偶 lubi膮 da膰 o sobie zna膰 w postaci zatkanych por贸w, pojawiaj膮cych si臋 niedoskona艂o艣ci, krostek itp. Najbardziej skuteczn膮 metod膮, kt贸ra pomo偶e Ci dok艂adnie umy膰 twarz b臋dzie oczyszczanie dwuetapowe. W pierwszej kolejno艣ci zastosuj mleczko lub olejek do demakija偶u, a p贸藕niej umyj twarz 偶elem lub piank膮. Pierwsze oczyszczanie usuwa kurz, pot, filtr SPF, makija偶 i pierwsz膮 warstw臋 brudu. Dopiero za drugim razem oczyszczasz porz膮dnie sk贸r臋 i przygotowujesz j膮 na przyj臋cie sk艂adnik贸w z kremu czy serum. Raz, dwa razy w tygodniu u偶yj wieczorem 艂agodnej pasty oczyszczaj膮cej twarz, delikatnego peelingu lub przemyj newralgiczne punkty tonikiem z艂uszczaj膮cym np. HALO, aby zapobiega膰 krostkom. Dzi臋ki takiej piel臋gnacji po偶egnasz zatkany pory i niedoskona艂o艣ci!

Czy wiesz, 偶e odpowiednia dieta mo偶e wspom贸c Twoj膮 sk贸r臋 w letnie dni?

Owoce i warzywa bogate w beta-karoten chroni膮 nasz膮 sk贸r臋 przed szkodliwym promieniowaniem UV. W organizmie zwi膮zek ten ulega przekszta艂ceniu do witaminy A. Kumuluj膮c si臋 w kom贸rkach nask贸rka, tworzy warstw臋 ochronn膮, kt贸ra zabezpiecza sk贸r臋 przed szkodliwym promieniowaniem UV. Co za tym idzie, regularne spo偶ywanie takich produkt贸w wspomaga ochron臋 przed oparzeniami s艂onecznymi, a dodatkowo delikatnie poprawia kolor sk贸ry (nadaje 艂adnego, rumianego kolorytu). Latem, dobrym 藕r贸d艂em beta-karotenu s膮: botwina, szczaw, 艣wie偶y szpinak, marchew, jarmu偶, fasolka szparagowa, ale tak偶e agrest i pomidory. Witamin A rozpuszcza si臋 w t艂uszczach, dlatego warzywa i owoce bogate w beta-karoten nale偶y 艂膮czy膰 z odrobin膮 oleju, oliwy, nasion lub orzech贸w. Dzi臋ki temu, Twoja sk贸ra nie utraci j臋drno艣ci.

W upalne dni warto r贸wnie偶 si臋ga膰 po owoce, kt贸re doskonale nawadniaj膮 organizm i jednocze艣nie przeciwdzia艂aj膮 wysuszaniu si臋 cery. Poza du偶膮 zawarto艣ci膮 wody, takie owoce maj膮 zazwyczaj sporo witamin (m.in. wit. A, wit. C) i s膮 bogate w minera艂y m.in. potas czy magnez. Nautrat臋 tego pierwszego jeste艣my szczeg贸lnie nara偶eni w okresie letnim, bo potas ubywa z organizmu wraz z potem i powinien by膰 uzupe艂niany. Kt贸re owoce polecamy? Arbuz, truskawki, melon, papaja czy pomara艅cz.

Nie zapominaj o wodzie!

聽Obok zdrowego od偶ywiania, picie wody to kolejny, niezb臋dny etap, o kt贸rym nie mo偶na zapomnie膰 latem. Regularne przyjmowanie p艂yn贸w 鈥 przynajmniej 1,5 litry wody dziennie to w zasadzie must-have przez ca艂y rok, ale w okresie wakacyjnym powinni艣my pi膰 oko艂o 1 litra wody wi臋cej ni偶 normalnie. W okresie najwi臋kszych upa艂贸w potrzebujemy wi臋cej minera艂贸w, bo ca艂y czas si臋 ich pozbywamy, intensywnie si臋 poc膮c (organizm poci si臋, aby sch艂odzi膰 organizm). Wod臋 nale偶y pi膰 w ma艂ych ilo艣ciach, ale systematycznie, nawet w贸wczas, gdy jeszcze nie chce nam si臋 pi膰. Je艣li poczujemy pragnienie, to dla nas informacja, 偶e ju偶 jeste艣my odwodnieni. Odwodnienie skutkuje brakiem koncentracji, b贸lem g艂owy i plec贸w oraz utrat膮 g艂adko艣ci i elastyczno艣ci sk贸ry. Je偶eli nie jeste艣 fank膮 zwyk艂ej wody wybierz lemoniad臋 z owocami sezonowymi lub wod臋 kokosow膮.

Podsumowanie

Jak sama widzisz, dbanie o sk贸r臋 latem nie jest a偶 tak skomplikowane, ale warto dzia艂a膰 kilkutorowo: pami臋ta膰 o piciu wody, wspomaga膰 si臋 diet膮 i zadba膰 o rutyn臋 piel臋gnacyjn膮. Bez wzgl臋du na to czy wyje偶d偶asz na wakacje czy sp臋dzasz letnie miesi膮ce w domu, nie pomijaj tak kluczowych etap贸w piel臋gnacji, jakimi s膮: oczyszczanie sk贸ry, jej tonizacja, nawil偶anie i ochrona przeciws艂oneczna. Twoja sk贸ra odwdzi臋czy Ci si臋 za to pi臋knym wygl膮dem i pozostanie w 艣wietnej kondycji przez ca艂e lato!

Czytaj dalej

Wakacyjna kosmetyczka, czyli co spakowa膰 na wyjazd?

Wakacyjna kosmetyczka, czyli co spakowa膰 na wyjazd?

Trend Clean Girl - co to jest?

Trend Clean Girl - co to jest?

JAK PRAWID艁OWO ZROBI膯 MASA呕 P艁YTK膭 GUA SHA?

JAK PRAWID艁OWO ZROBI膯 MASA呕 P艁YTK膭 GUA SHA?

Komentarze